Menu Sluiten
Training Mzamomhle

TEEC train de trainer NQL Level (4 &) 5

INVOERING
Het Early Education Center is een geregistreerde non-profit en algemeen nut beogende organisatie
(077 – 044NPO en PBO 930036648) dat tot doel heeft de kwaliteit van vroeg leren te verbeteren
Onderwijs voor ongeschoolde en geschoolde ECD-opvoeders; waardoor de toegang voor kwetsbaren wordt vergroot jonge kinderen en het ondersteunen van ouders en verzorgers in hun rol in de wijnlanden
Oppervlakte.

ACHTERGROND VAN DE ORGANISATIE
De missie van de organisatie is om de toegang te vergroten en de kwaliteit van vroege
leren en onderwijs voor kinderen van 0-9 jaar. TEEC zal zijn missie bereiken door de
volgende geïntegreerde aanpak:
Ontwikkel een ‘speelgoedbibliotheek’ die eerstelijns zorgverleners en huisartsen kunnen lenen
educatief speelgoed en hulpmiddelen om de vroege leerervaringen van kinderen te stimuleren
en hen in staat stellen hun volledige potentieel te bereiken
Creëer een positieve en koesterende omgeving voor ouders, vooral tieners
ouders om inzicht te krijgen in hun verantwoordelijkheden met betrekking tot
opvoedingspraktijken en de rol die deze kunnen spelen in de vroege leerontwikkeling
van hun kinderen
Bewustwording vergroten van de rechten van kinderen met betrekking tot ontwikkeling, overleving en
bescherming
Zorg voor training en doorlopende begeleiding en ondersteuning aan ECD-beoefenaars
verbetering van de kwaliteit van ECD-programma’s.
• ECD-locaties helpen om te voldoen aan de Children’s Act [nr. 38 van 2005], zoals gewijzigd in
registreren als gedeeltelijke zorginstelling en toegang krijgen tot de subsidie ​​per hoofd van de bevolking om het
site
Bouw partnerschappen op met de overheid, lokale bedrijven, boerderijen, de gemeenschap
organisaties en donoren om gezamenlijk op te treden, zodat er kansen zijn om deel te nemen
in een reeks van hoogwaardige ECD-programma’s kan een realiteit worden voor kinderen.

PROBLEEMSTELLING
Aangezien Early Childhood Development snel een groeiende trend aan het worden is, is er;
een gebrek aan vaardigheden, kennis en onderwijs om vroeg leren van hoge kwaliteit te leveren
ontwikkelingsprogramma.

De hoofdstukken 5 en 6 van de kinderwet, zoals gewijzigd, is een verordening die betrekking heeft op
de registratie van voorzieningen voor gedeeltelijke zorg en leerprogramma’s voor locaties. De uitdagingen
geassocieerd met “Beoefenaars” / Opvoeders die zorgen voor naleving van de voorschriften als
vastgelegd in de wet, is dat ze weinig of geen ervaring en kennis hebben van hoe dat moet
een gestructureerd, uitgebalanceerd leerprogramma implementeren en hun
respectieve voorzieningen voor gedeeltelijke zorg. Er zijn weinig bronnen beschikbaar voor eigenaren hiervan
Faciliteiten; bovendien is er weinig aandacht besteed aan mentoring, ondersteuning en
het verbeteren van de kwaliteit van ECD-diensten om compliant te blijven en toegang te krijgen tot de per capita
subsidie ​​om de faciliteit in achtergestelde gemeenschappen te ondersteunen.

PROJECT PLAN
Het TEEC erkent dat er een grote behoefte is aan kwaliteitsbewaking en continuïteit
mentorschap en ondersteuning om de kwaliteit van vroeg leren en onderwijs te verbeteren
programma’s in ECD-faciliteiten. Kwaliteit wordt echter niet bereikt door te benadrukken
beoordeling en meer papierwerk toevoegen, maar eerder door te zorgen voor holistische ontwikkeling,
invoer en verwerking.

Het Higher Certificate is bedoeld om velen toegang te geven tot hoger onderwijs
ervaren en bekwame Early Childhood Development (ECD) Educators en trainers die
geen erkende kwalificaties hebben. Het doel van deze kwalificatie is om:

Ontwikkel ECD-opvoeders om passend onderwijs, training en
ontwikkelingsdiensten in het ECD-subveld,
✓ Stel ECD-opvoeders in staat om hun kennis over de groei en ontwikkeling van kinderen te gebruiken
vanaf de geboorte tot zes jaar en relevant nationaal beleid om hun professional te begeleiden
praktijk in het ECD-subveld,
Bied docenten een kans met een niveau 4-certificaat in ECD of een
gelijkwaardig aan het bevorderen van hun professionele ontwikkeling en zich specialiseren in aspecten
van ECD-praktijk.

LEVERING VAN DE KWALIFICATIE
• Ontvangers wonen een oriëntatiesessie bij in januari 2020
• Bloktrainingen van een week worden vanaf februari 8 maanden gegeven
2020
• Na de bloktraining van 1 week keren ze terug naar hun respectievelijke faciliteit (indien geschikt
voor Grade R) of Grade R-klas om te implementeren wat hun is geleerd en delen
hoogtepunten en uitdagingen; wanneer ze de volgende maand terugkeren,
• Begeleiding en ondersteuning wordt gegeven nadat beoordelingen van locatiebezoeken zijn uitgevoerd en die
bevindt zich aan het begin, midden en tegen het einde van de kwalificatietraining,
• TEEC voert beoordelingen van sitebezoeken uit,
• Leerlinginformatie wordt door Klein Karoo geüpload naar de Nationale Database
Resource Center en het uitvoeren van de externe moderatie,
• SAQA duidt een verificateur aan die het proces verifieert en studenten beoordeelt
bekwaam,
• Afstudeerceremonie wordt gehouden in Hermanus.

TOEZICHT EN EVALUATIE
De volgende monitoring- en evaluatie-instrumenten zullen worden gebruikt om ervoor te zorgen dat alle programma
doelstellingen zijn bereikt:
• Er worden registers bijgehouden waarin de aanwezigheid van docenten wordt geregistreerd,
• Evaluatievragenlijsten zullen worden gebruikt om informatie van deelnemers te verzamelen over
hoe ze zich verhouden tot de inhoud en levering van programma’s,
• Er zullen beoordelingen van locatiebezoeken worden uitgevoerd bij ECD-faciliteiten om docenten te observeren
implementeren van de vaardigheden en kennis ontwikkeld aan het begin, midden en einde
de kwaliteit van de leeromgeving verbeteren,
• Bekwaam geachte studenten krijgen bij het afstuderen een geaccrediteerd getuigschrift
ceremonie in december 2020.

Locatiebezoeken bieden een unieke bron van ondersteuning en mentoring om binnen capaciteit op te bouwen
ECD-voorzieningen en assisteren van ECD-docenten bij het implementeren van de opgedane kennis en vaardigheden.

CONCLUSIE
Het Early Education Centre kan alleen maar hopen op een voortgezette samenwerking met Stichting
Mzamomhle omdat we samen 15 dames van dienst zijn om hun voort te zetten
studies in het onderwijs en hopelijk toegang krijgen tot de universiteit als ze hun
toelatingseisen.


“Service aan anderen is de huur die u betaalt voor uw kamer hier op aarde.” – Mohammad Ali